Raskere til innholdet

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Microsoft
Medieplassering
Pre-rolls VG TV
Internet Explorer. Elsket og hatet. Mest hatet. Store deler av målgruppen (gutter 15-25) misliker Internet Explorer fordi nettleseren alltid har vært opplevd som treg. Målet var å derfor å formidle at den nye nettleseren, Internet Explorer 10, faktisk er raskere enn noensinne. Ved lansering var nettleseren den raskeste på markedet. Målgruppen bruker mye tid på nettet med å se filmklipp, de er derfor også ekstra plaget av irriterende reklame-prerolls. Derfor kjøpte vi 15-20 sekunder lange prerolls, og kortet dem drastisk ned slik at man kom raskere til det innholdet man faktisk ville se. Slik gjorde vi noe målgruppen irriterer seg over litt mindre plagsomt. Samtidig fikk vi understreket budskapet vårt – at IE 10 tar deg raskere til innholdet.

Bidragsytere

  • Thale Høy-Petersen
    Art Director
  • Ingrid Lea
    Art Director
  • Torny Hesle
    Art Director
  • Jørgen Gjærum
    Kreativ leder
  • Marit Høvik Hartmann
    Konsulent
  • Marius Zachariasen
    Konsulent
  • Merete Hildonen
    Prosjektleder
  • Thomas Elvestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Anne Jensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Camilla Raanaas
    Prosjektleder
  • Lise Scheele
    Webdesign
  • Paul Holliday
    Webdesign
  • Simen Kjær
    Annet (må beskrives)