Real Time Cruise

Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
Royal Caribbean Cruise Lines
Medieplassering
Nettannonser annonsenettverk
Til tross for mye taktisk annonsering i avis, var salget av Cruise i ferd med å stagnere. Mange fant veien til nettsidene, men konverteringen var laber. Vi valgte derfor å skape en retargeting-kampanje på nett. Dette er i seg selv ikke banebrytende, men gjennom å gjøre det som om brukeren var på cruiset han/hun hadde sett på tidligere, ble det hele mer spennende. Vår målgruppe var brukere som i den siste tiden hadde vist interesse ved å ha vært inne på royalcaribbean.no. Annonseringen startet på samme tid som cruise ville startet i Ft. Lauderdale, Florida. Bannerene var tidsstyrte. Så f.eks. to dager etter å ha sett på et cruise på rccl.no, ble man eksponert for bilder fra dag to på cruiset. Selve navet i kampanjen var en kampanjeside. Siden var en enkel site bygget opp som et cruise i Karibien. Cruiset var presentert kronologisk med navigasjon forover og bakover for å se alt man kan oppleve på et cruise i Karibien. EFFEKT Gjennomsnittstid på siden: 6:58 7,2 % av alle besøkende bestilte cruise.

Bidragsytere

  • Christopher Køltzov
    Art Director
  • Mads Rønold
    Tekstforfatter
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Gry Birgitte Bækkelund
    Prosjektleder
  • Sverre Midttun
    Konsulent
  • Håkon Fretheim
    Producer