REMA Forsikring

33747 65e12 original
Sendt inn av
Designit
Kunde
REMA 1000
Medieplassering
eget
REMA 1000 er Norges største dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer. REMA har gjennom mange år bygget en tydelig identitet gjennom konseptene ”Bare lave priser” og ”Det enkle er ofte det beste” og er kjent for å alltid kutte priser. Oppgave: Basert på REMA 1000 sin merkevareplattform og med tydelig visuell link, ønsket REMA 1000 å tilby gode, enkle forsikringsløsninger til bare lave priser.  Utfordring: Hvordan tar vi med oss dette inn i forsikringsbransjen? Kan vi skape tillit til en lavprisaktør i en bransje preget av apati og skepsis? Ja – om vi tør bryte med kategorispråket og skape relevant, unikt innhold.   Konsept: Cut the Crap - REMA forsikring tar steget fullt ut og bryter med det tradisjonelle forsikringsspråket og fremstår i et helt nytt univers. Detaljer er kuttet ned til benet og ved leken bruk av enkle elementer, står budskap i sentrum. «Det enkle er ofte det beste» har fått en ny dimensjon og produkter og tjenester fremstår overraskende enkle. Med ny teknologi, få og tydelige virkemidler skal REMA forsikring fremstå som en sjenerøs, tydelig og smart forsikringspartner, fri for emosjonelle bilder og svulstige illustrasjoner – REMA forsikring skal revolusjonere bransjen med det de er best på  –  Bare lave priser.

Bidragsytere

  • Therese Jacobsen
    Kreativ leder
  • Stir
    Annet (må beskrives)
  • Totaltekst
    Annet (må beskrives)
  • Dekode
    Annet (må beskrives)
  • Elizabeth Matre-Aas
    Annet (må beskrives)
  • Henrik Mattsson
    Annet (må beskrives)
  • Morten Vernegg
    Annet (må beskrives)
  • Marte Viksmoen
    Annet (må beskrives)
  • Pia Almvang
    Ansvarlig hos kunde
  • McCann
    Reklamebyrå