Respawn Rhino

27181 a24f9 original
Sendt inn av
Susanne Hovda
Kunde
World Wildlife Fund (WWF)
Medieplassering
Studentarbeid - ikke realisert
Respawn Rhino er en idé for å skaffe donasjoner til WWF og arbeidet mot krypskytting av nesehorn. Kampanjen er vår løsning på en konkurransebrief fra WWF og D & AD, der oppgaven var å få 14-24 åringer til å engasjere seg for nesehornet. For å nå ut til en så stor del av målgruppen som mulig valgte vi videospillet League of Legends som vår kanal. Dette er verdens mest populære spill, og det spilles av 27 millioner spillere hver dag. I dette spillet får man en tidsstraff når man dør. Denne tidsstraffen – eller respawn tiden – er opptil to minutter lang. Kampanjen gir spillerne en mulighet til å korte ned denne ventetiden, hvis de kjøper en gjenstand i spillet. Inntektene går direkte til WWF sitt arbeid for nesehorn. På denne måten skaper kampanjen en vinn-vinn situasjon for alle parter. Nesehornet og spillerne får begge leve litt lenger.

Bidragsytere

  • Marius Aasen
    Art Director
  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter