Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
TV2 skal være tett på (folket), med historier som engasjerer.
Bakgrunn:
Dette er helt i begynnelsen av den første lockdownen. For første gang kan ikke besteforeldre treffe barnebarn og mange sitter alene.
Dette er kampanjen "Rett fra hjemmebane":
Hva:
Da folk satt hjemme i den første lockdownperioden, gjorde vi det mulig å sende hilsener til hverandre på TV2s Tv-kanal.
Hvordan?
Enkelt.
1.Vi fikk TV2 til å donere bort dyrbar sende-tid.
2. Ved å gå inn på TV2.no kunne folk laste opp en hilsen, som deretter havna videre inn i TV-ruta på hovedkanalen til TV2.
Hvorfor:
Fordi det var fryktelig mye følelser og snakk rundt isolasjonen, men også fordi tallene på linjær-tv plutselig hadde skutt i været. Folk satt hjemme å så på TV.
Resultat:
Hundrevis av hilsener ble sendt i den korte kampanjeperioden på snaue to uker. Det var kanskje ikke alle hilsnene som traff de menneskene den var sendt til, men så de traff de i stedet mange av oss andre. For målet var en profilerende kampanje for TV2 som skulle være tett på, med historier som engasjerer.