Rett fra hjemmebane

Sendt inn av
Anorak
Kunde
TV2
TV2 skal være tett på (folket), med historier som engasjerer. Bakgrunn: Dette er helt i begynnelsen av den første lockdownen. For første gang kan ikke besteforeldre treffe barnebarn og mange sitter alene. Dette er kampanjen "Rett fra hjemmebane": Hva: Da folk satt hjemme i den første lockdownperioden, gjorde vi det mulig å sende hilsener til hverandre på TV2s Tv-kanal. Hvordan? Enkelt. 1.Vi fikk TV2 til å donere bort dyrbar sende-tid. 2. Ved å gå inn på TV2.no kunne folk laste opp en hilsen, som deretter havna videre inn i TV-ruta på hovedkanalen til TV2. Hvorfor: Fordi det var fryktelig mye følelser og snakk rundt isolasjonen, men også fordi tallene på linjær-tv plutselig hadde skutt i været. Folk satt hjemme å så på TV. Resultat: Hundrevis av hilsener ble sendt i den korte kampanjeperioden på snaue to uker. Det var kanskje ikke alle hilsnene som traff de menneskene den var sendt til, men så de traff de i stedet mange av oss andre. For målet var en profilerende kampanje for TV2 som skulle være tett på, med historier som engasjerer.

Bidragsytere

  • Jens-Petter Aarhus
    kreatør
  • Hallvard Fjeldbraaten
    kreatør
  • Janne Espevalen
    Rådgiver
  • Marianne Egeland
    Ansvarlig hos kunde
  • Jon Hvamstad
    klipper
  • Emma Thoren
    produsent
  • Simen Hansen
    planner