Rewriting our Heritage

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Mondelez Norge / Freia
Medieplassering
VG.no, Nettavisen.no, Facebook, iTunes, Soundcloud, utendørs
Freia Melkesjokolade har vært et norsk ikon helt siden 1906. Våren 2016 lanserte Freia en ny versjon av sin melkesjokolade; med smak av yoghurt, ville bær og granola. Sjokoladen fikk navnet Melkesjokolade Bærfrisk. Vår oppgave var å finne en unik og relevant måte å kommunisere denne nyheten på, samtidig som vi ivaretok Freias posisjon som den originale og tradisjonsrike norske melkesjokoladen. Løsningen ble å utfordre tre av Norges mest leste forfattere: Skriv en ny og frisk vri på noen av våre gamle, tradisjonsrike folkeeventyr. De nye versjonene fikk navnet "Folkeeventyr med en ny og frisk vri" og ble tilgjengeliggjort som podcaster i iTunes og på Soundcloud.

Bidragsytere

  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Hans Kristian Heide
    Lyd
  • Beathe Stangeland Eide
    Konsulent
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Både Og
    Produksjonsbyrå
  • Eskil Paus
    Regissør
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • SMFB Factory
    Annet (må beskrives)
  • Lauriane Dutruel
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristoffer Rönnels
    Ansvarlig hos kunde
  • Christian Hygen
    Tekstforfatter
  • Torgrim Nærland
    Illustrasjon
  • Elisabeth Andonov
    Prosjektleder
  • Per Erik Jarl
    Art Director
  • SMFB
    Reklamebyrå
  • Mie Sten
    Casting
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • SMFB Engine
    Annet (må beskrives)