RFSU Norge holdningskampanje

Sendt inn av
Involve
Kunde
RFSU Norge
Medieplassering
Snapchat, Youtube, Facebook, Vg tv, Vg Facebook, norske nettaviser, utenlandske nettaviser, Twitter, Instagram – sammen med tradisjonelle medier.
Norske ungdommer er dårligst i Norden til å beskytte seg med kondom. Tall på Klamydia og aborter er høye, til tross for god informasjon og høy utdanning. Veldig mange har fått seg en ubehagelig overraskelse i forbindelse med sex med ny partner. Den beste beskyttelsen mot dette er kondom. RFSU ønsket å informere uten å moralisere. Målet var en kampanje som skulle nå flest mulig via spredning og engasjement. Målgruppen var unge i alderen 16-21 år. Vi produserte en humoristisk film som skulle spres via Snapchat, Youtube, Facebook, Twitter og Instagram – sammen med tradisjonelle medier. Resultat: Filmen gikk viralt og har blitt vist over 35 millioner ganger i tillegg til å blitt delt over 300 000 ganger. Salgsøkning: 2% Økning av engasjement på FB på 700% En effektmåling i etterkant viste at 25% i målgruppen hadde sett filmen og 80% forstod budskapet I tillegg til over 100 pressesaker. Regionalt, nasjonalt og internasjonalt.

Bidragsytere

  • Sha Pakdel
    Prosjektleder
  • Torodd Gundersen
    Annet (må beskrives)
  • Knut Narvestad
    Annet (må beskrives)
  • Pernille Berg
    Annet (må beskrives)
  • Jørgen Marthinsen
    Art Director
  • Espen Aarbakke Johnsen
    Tekstforfatter
  • Igor Nilsen
    Annet (må beskrives)
  • Espen Wang-Naveen
    Produksjonsbyrå
  • Thomas Løkkeberg
    Produksjonsbyrå
  • Arild Salomon
    Ansvarlig hos kunde
  • Christina Placht
    Ansvarlig hos kunde
  • Lise Nordum
    Ansvarlig hos kunde
  • Michael Pfleghar
    Regissør