RiksTV lanserer VAR

46646 958c4 original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
RiksTV
Medieplassering
Facebook og Youtube
Litt over en uke inn i Fotball VM snakket alle om én ting: VAR. For å bli en del av samtalen bestemte vi oss for å lansere VAR i Norge, for med RiksTVs app kan man spole frem og tilbake og se tvilsomme situasjoner igjen og igjen. Under en uke etter unnfangelsen av ideen var filmen å se i digitale kanaler (YouTube/FB/Insta og RiksTV.no) med Arne Scheie som kommentator. RiksTVs VAR-film er et godt eksempel på effektiv Newsjacking. Vi gjorde en kreativ tvist på noe alle snakket om for å skape oppmerksomhet rundt «vårt eget produkt». Det genererte stort engasjement i sosiale medier. Filmen satte rekord i antall kommentarer på Facebook for RiksTV og Google rangerte den som "Best in Class". Filmen ble omtalt av NRK og i en rekke andre medier. Og viktigst av alt: Filmen klarte endelig å flytte merkevareparametere for RiksTV som ellers hadde stått stille i mange år.

Bidragsytere

  • Hyper
    Reklamebyrå
  • Tangrystan
    Produksjonsbyrå
  • Pxlr.
    Annet (må beskrives)
  • PHD Media Norway
    Annet (må beskrives)