Ringnes' Runde Bord

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Ringnes
I over 100 år har Ringnes servert den originale folkekjære pilsen. En voksende interesse for øl har derimot lokket nordmenn over til nye varianter, og satt Ringnes pilsner litt på sidelinjen. Ringnes bryggeri har spilt en stor rolle i norsk ølkultur og sitter på en lang og rik historie som ikke er blitt ordentlig fortalt – inntil nå. Under Øya 2014 inviterte Ringnes til ølsmaking rundt Ringnes’ Runde Bord; et massivt, håndlaget eikebord. Den runde formen symboliserer Ringnes i kjernen av norsk ølkultur. Bordflaten består av tre roterende skiver som presenterer historier og fakta, delt opp i seks kategorier. I stedet for å lese fra a til å, kan publikum rotere på skivene, og dermed se hvordan alt henger sammen. Designet er laget med hensikt å gjenspeile Ringnes som en erfaren og historierik, men også innovativ og nytenkende bedrift. Mens kjernen bærer preg av gammelt solid håndverk i valset stål og massiv eik, bryter de printede flatene i metalliske farger med det tradisjonelle. Illustrasjonene er inspirert av industrielt design og gamle blåkopier, mens typografien mer moderne i en miks av bold og elegant. Ringnes' Runde Bord ga Ringnes en ny måte å kommunisere med målgruppen på. Med en helt unik opplevelse fikk forbrukeren en meningsfylt interaksjon med en merkevare som ikke kan markedsføres på tradisjonelt vis.

Bidragsytere

  • Jarle Ring
    Konsulent
  • Marianne Lund
    Prosjektleder
  • Ida Rogde
    Art Director
  • Mari Krokan
    Tekstforfatter
  • Jarle Wathne Johansen
    Grafisk Design
  • Messetjeneste AS
    Annet (må beskrives)
  • Christian Kjellsby
    Ansvarlig hos kunde
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Edmon Yang
    Grafisk Design