Rivjernets tid er forbi

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Tine
Medieplassering
TV2
Folk kjøper revet ost fordi det er så enkelt. Men når driveren er enkelhet, tar man den billigste. Det finnes ”jukseoster” som verken smaker godt eller smelter godt nok. Det meste av revet ost fremstår som uappetittlige smuler. Ferdig revet ost har rykte på seg for å være av dårlig kvalitet – i mange tilfeller med rette. Skal folk ha GOD revet ost, tar de frem rivjernet og river selv. TINE har merkevarer som Jarlsberg og Norvegia i sine pakker revet ost, og har forbedret rivningsgraden. Dermed er revet ost fra TINE like god som om du hadde revet Jarslberg’en selv. TINE ønsker å minne om at smak og kvalitet er viktig også for denne kategorien ost, og flytte revet ost over i et premiumsegment. Fordi merkevarene Jarlsberg og Norvegia har egne reklamefilmer i samme periode, må TINE revet ost finne sin egen identitet gjennom et eget fortellergrep. Oppgaven er å endre oppfatning til “like god som hjemmerevet”, ved å vise nytt design og fortelle at osten er grovere revet. Dette er gode nyheter for alle som er glad i ost – men dårlige nyheter for den som til nå har vært sjef for å rive ost på kjøkkenet – nemlig rivjernet. Med dette som utgangspunkt, har vi unngått tradisjonelle “fra gammel til ny pakning”-filmer, og laget engasjerende historiefortelling av et 20-sekunders packshot.

Bidragsytere

  • Carina Laurhammer Lindberg
    Tekstforfatter
  • Håvard Nærdal
    Art Director
  • Marit Høvik Hartmann
    Konsulent
  • Carina Llado
    Prosjektleder
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Knut B. Jensen
    Producer
  • Jesper Kouthoofd
    Regissør
  • Magic8
    Produksjonsbyrå
  • Pål Fasseland
    Ansvarlig hos kunde