Rom & Tonik

8767 12267 original
8770 b1a61 original
8773 565d2 original
8776 433b3 original
8782 5eb8f original
8785 ea232 original
8788 a2815 original
8791 7c5a9 original
8794 d0f0c original
8797 29f67 original
Sendt inn av
Scandinavian Design Group
Kunde
Rom & tonik
Ekstern url
http://rom-tonik.no/
Navn og visual indentitet for nyopp startet industry design selskap. Produktet er brikker laget av ullfilt som kan enkelt monteres på vegg eller brukes som rom deler. Ullen har en lydisolerende effekt, flammehemmende og og absorberer fuktighet. Brikkene kan monteres i et uendelig antall konfigurasjoner. I relasjon til deres konkurenter ønsket Rom & Tonik og fremstå som unge, uredde og døds seriøse på deres fagfelt. Navnet Rom & Tonik reflekter deres uhøytidlige og lekne fremgangs metoder blandet klassiske design prinsipper for god produkt design. Som en liten “underdog” I markedet ønsket man et navn som skapte umiddelbar nysjerrighet. Logoen er tegnet med utgangspunkt i R og T’en fra navnet og formen er inspirert av produktet. I likhet med produktet er symbolet tegnet symetrisk slik at det også kan leses speilvendt og er annvendelig i 3 dimensjonale flater. Apercu er valgt som font, en geometrisk sans serif som står godt til det øvrige grafiske uttrykket og selskapets filosofi. Fargepaletten består av 2 hovedfarger og brukes som et grafisk virkemiddel for å skape assosiasjoner til produktets 2 flater.

Bidragsytere

  • Hilde Maartmann-Moe Sommerstad
    Konsulent
  • Mats Herding Solberg
    Ansvarlig hos kunde
  • Thor Erik Ramleth
    Grafisk Design
  • Pål Laukli
    Fotograf