Rosa historier

30597 26f26 original
30600 1b80e original
30603 b175f original
30606 b4ffb original
Sendt inn av
Starcom
Kunde
Lindex
Medieplassering
https://www.facebook.com/lindexnorge/videos/10155432982660884/
I oktober lanserte Lindex kleskolleksjonen Pink Collection hvor 10 prosent av omsetningen går til å støtte Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Lindex har de siste 14 årene vært en av Kreftforeningens viktigste bidragsytere, men det er mange kommersielle aktører som tar eierskap til saken, og kampen om oppmerksomheten er hard. Utfordringen var; hvordan kan Lindex vise sitt engasjement for Rosa sløyfe-aksjonen, og stå ut i denne støyen? Vi laget Rosa historier - en annerledes motevisning. Visningen fant sted på et sted som har en riktig symbolverdi for saken og for Lindex sin målgruppe – Ekebergparken. Vi intervjuet seks kvinner – alle overlevende etter brystkreft, som hver fikk sin egen skulptur kledd opp i Lindex sin Pink Collection. Vi laget en omvisning i parken og skilt til hver skulptur hvor historiene ble fortalt, slik at alle besøkende i parken kunne lese historiene. Media ble også invitert på vernissasjen i parken. Kvinnene fortalte selv sine historier, og en video med de seks kvinnenes historier ble distribuert på Facebook. Salget av Pink Collection ga Rosa sløyfe-aksjonen et bidrag på 2,5 millioner kroner.

Bidragsytere

  • Sindre Holme
    Kreativ leder
  • Chris Eliassen
    Art Director
  • Celia Calkin Hansen
    Konsulent
  • Nina Haugen
    Ansvarlig hos kunde
  • Hanne Wergeland
    Ansvarlig hos kunde
  • Esmod
    Stylist