Rosa Sløyfe 2015

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Kreftforeningen og Brystkreftforeningen
Medieplassering
Eventer ble avholdt I Oslo (Karl Johan), Trondheim (Trondheim torg), Bergen (Torgallmeningen) og Bodø (Glasshuset)
Å leve med uhelbredelig brystkreft var hovedbudskapet i 2015, da oppmerksomhetskampanjen Rosa sløyfe ble arrangert for 17. gang i Norge. Kreativ strategi Vår research viste at tiden som kreftrammet handler mindre om de ekstreme eventyrene, og mer om hverdagslige, nære stunder med familie og venner. Vårt budskap var enkelt: bruk tiden med mennesker du er glad i. Kampanjen hadde to faser; 1) Oppmerksomhet, 2) Engasjement. Virkemidler Med kampanjefilmen lyktes vi å sette temaet på dagsorden. Med Rosa Lunsj ville vi fremme budskapet. Vi organiserte gratis storskala-lunsjer sentralt i fire av Norges største byer for flere tusen mennesker. Andre virkemidler var samarbeid med restauranter, kafeer og kantiner, oppskriftsbok med bloggere, innhold på sosiale medier. Resultater - Filmen satte rekord på sosiale medier. Views: 1,33 mill. Reach: 2,16 mill. Shares: 38.164. Likes: 18.837. - Over tre tusen mennesker ble servert Rosa Lunsj 3. oktober mellom kl 13-14 i fire norske byer. Det lengste bordet på Karl Johan var 400 meter. - 150 000 Rosa lunsj-måltider servert på Wilbergs og ISS' kantiner. - Blender tilbydde Rosa lunsj ved 40 restauranter. - Historiens mest synlige aksjon. Antall pressesaker uke 40 var 315, mot 173 i året før (+82 %).

Bidragsytere

  • Kristian Hjelle
    Kreativ leder
  • Jahn Erling Øverlie
    Annet (må beskrives)
  • Diana Ness
    Prosjektleder
  • Knut Erik Dahle
    Konsulent
  • Vivi Holdtfodt
    Grafisk Design
  • Konsertsystemer
    Lyd
  • Just Cruzin`Production
    Produksjonsbyrå
  • Who Dares
    Filmfotograf
  • Einar Aslaksen
    Fotograf
  • JCP Ignite
    Annet (må beskrives)
  • JCPr
    Annet (må beskrives)
  • JCP Digital
    Annet (må beskrives)