Rosa Sløyfe 2019

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Kreftforeningen
Medieplassering
SoMe, print og sløyfen ble solgt hos samarbeidspartnerne og på kampanjesiden.
Årets Rosa Sløyfe ble for første gang på mange år ikke designet av en kjendis. I år skulle designet heller si noe om årets viktige tematikk; persontilpasset brystkreftbehandling. Hver dag får ni kvinner i Norge brystkreft. Men brystkreft er ikke bare én sykdom. En behandling som fungerer hos noen, kan ha liten effekt hos andre. Vi trenger derfor midler til å forske på nye behandlingsmetoder. Siden Rosa Sløyfe ikke bare er en kampanje, men også en fysisk gjenstand som man bærer på brystet, bygger den en bro mellom merkevaren og konsumenten. I én måned blir sløyfen en del av deg og du blir en del av kampanjen. Rosa sløyfe har en gjenkjennelighet på 97 prosent og trenger ikke tekst for å kommunisere sin merkevare. Designet skal understreke essensen av kampanjens kjerne. Så i stedet for å designe én sløyfe, illustrerte vi tematikken med 9 ulike Rosa sløyfer kledd i ni ulike rosafarger, og oppfordret folk til å «Si ja til rosa forskjellsbehandling».

Bidragsytere

  • Karoline Nybakk
    Prosjektleder
  • Hans-Marius Engebretsen
    Tekstforfatter
  • Marius Lauritzen
    Art Director
  • Bianca Olsson
    Tekstforfatter
  • Ida Paus
    Ansvarlig hos kunde
  • Marit Sophie Egge
    Ansvarlig hos kunde
  • Henrik Josefsson
    Annet (må beskrives)
  • Carina Llado
    Konsulent
  • Adam Grüner
    Annet (må beskrives)