Rottefella Cross Country skiing Insoles

8320 b38ba original
8322 b1e5f original
8323 51ef7 original
8339 21eda original
8341 97977 original
8342 367aa original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Rottefella AS
Medieplassering
Annonse i SAZ-magazin og lansert på messe i Sverige
Den norske ingeniøren og oppfinneren Bror With skapte den første justerbare skibindingen i 1927. Siden den gang har Rottefella etablert seg som en soleklar markedsleder på langrenns bindinger i Norge. Allikevel har bevisstheten rundt bindinger vært lav. Rottefella ønsket derfor å å ta en tydeligere posisjon i markedet og å være etterspurt ved kjøp av binding og ski. I 2009 fikk Creuna oppgaven med å reposisjonere merkevaren og profilen til Rottefella. Merkevareplattformen og kundeløftet ble utvidet til også å omfatte teknologi og tilbehør knyttet til skibindinger, under slagordet ”Powered by you. Technology by us.” I 2012 utviklet Rottefella innersåler til skistøvler, som en av flere uttak på den nye strategien. Creuna fikk i oppdrag å designe uttrykket på sålene og emballasjen. En av utfordringene var å forklare teknologien på en lettfattelig måte og på liten flate, uten å gå på bekostning av designprofilen. Det var også viktig at sluttbruker oppfatter at de ulike sålene hver for seg har unike egenskaper, som skiller seg fra konkurrentenes såler.

Bidragsytere

  • Lars Bergerud
    Ansvarlig hos kunde
  • Anne Kindem
    Prosjektleder
  • Hans Haugli
    Grafisk Design
  • Bjørn Endre Langeland
    Grafisk Design
  • Christian Alfsen
    Konsulent
  • Nina O´Gorman
    Kreativ leder
  • Fredrik Ruud Johansen
    Tekstforfatter