Royal Blue - Do you have what it takes

Sendt inn av
Headspin Communication
Kunde
Danske Bank
Medieplassering
Intranett (filmen ble publisert som en del av en intern kampanjeside.)
Danske Bank har ambisiøse mål og jager markedsandeler. For rådgiverne i Business Banking medfører dette at det stilles tøffe krav med hensyn til å levere gode resultater. Som en del av prosessen med å motivere til ekstraordinær innsats lanserte derfor banken internkampanjen Royal Blue. Kampanjen skulle motivere og premiere innsats, samt synliggjøre resultater og progresjon. Motoren i løsningen ble et internt kampanjenettsted, hvor de forskjellige salgsteamene konkurrerte mot hverandre. Men det var behov for å sparke det hele i gang - på en måte som understreket alvoret i salgskravene samtidig som man motiverte til innsats. Hva tenker du når du blir bedt om å gjøre noe du i utgangspunktet opplever som umulig? Hva føler du? Har du det som skal til for å klare det? Kravene som stilles til rådgiverne i Danske Bank er harde, og krever solid innsats fra alle og enhver. Vi så ingen grunn til å forsøke å pakke inn et brutalt budskap i rosa glanspapir. Da internkampanjen skulle lanseres produserte vi derfor en film hvor Stig Henrik Hoff tok på seg rollen som rådgiver. Gjennom en røff monolog formidlet han tankesettet man bør ha i møte med en tilsynelatende umulig oppgave. Tett på og brutalt ærlig.

Bidragsytere

  • Per Ole Aabakken
    Tekstforfatter
  • Frode Kvarsnes
    Ansvarlig hos kunde
  • Øystein Moe
    Filmfotograf
  • Asbjørn Bredesen
    Konsulent
  • Maren Garstad
    Stylist
  • Kent Skorstad
    Klipp
  • Stein Likvern
    Illustrasjon
  • Stian Eriksen
    Lys
  • Anette Skjegstad
    Prosjektleder
  • Ole-Marius Lakselv
    Annet (må beskrives)
  • Klaus Nystad
    Art Director
  • Herman Simpson
    Annet (må beskrives)
  • Per Ole Aabakken
    Regissør
  • Kent Skorstad
    Annet (må beskrives)