Rushtid

6608 8f233 original
6609 7805a original
6610 2a8c8 original
6611 5039b original
Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
Ruter
Medieplassering
Aftenposten.no, VG.no, Dagbladet.no, A-pressen interaktiv
Alt for mange reiser med bil inn og ut av Oslo sentrum. Dette skaper endeløse køer. Et av de beste alternativene til bil er naturligvis buss, men likevel finnes det mange som sverger til bilen. I denne kampanjen ønsket vi å treffe akkurat dem. Bussen er miljøvennlig, men dette er ikke det beste argumentet for å overtale bilglade skeptikere. Kø derimot er noe alle bilister misliker sterkt, men er samtidig noe man ser ut til å fortrenge i den travle hverdagen. Vi ønsket å unngå pekefingerkommunikasjon, men ville gjerne få frem forskjellen på buss og bil, gjerne med en humoristisk tilnærming. Kunne vi treffe bilistene på hjemmebane for så plutselig og humoristisk dukke opp med budskapet? Vi laget et bilspill. For å unngå "omveier" skulle bilspillet kunne spiles direkte i banneret. Vi var opptatt av å treffe bilspillpastisjen, men for å gjøre det ytterligere relevant for målgruppen kunne man kjøre i ekte gater, nærmere bestemt på Blommenholm utenfor Oslo. Banner møter spill, spill møter film, bil møter kø.

Bidragsytere

  • Per Kristian Voss Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Kim Gothard Taanevig
    Art Director
  • André Tuverud
    Konsulent
  • Katrine Øiestad
    Prosjektleder
  • Unfold
    Produksjonsbyrå
  • Simen Brekken
    Webutvikling
  • Pablo Scaglione
    Webdesign
  • Joachim Skageng
    Annet (må beskrives)
  • Stripe
    Annet (må beskrives)