Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
For lokale mikrobryggerier, er designets jobb først og fremst å skape oppmerksomhet i hylla og å rekruttere lokale fans. Suksesskritteriet ligger i designkonsepter og handlinger som reflekterer lokal tilhørighet som å støtte lokale leverandører med råvarer og næringsliv ellers.
For Rygr Brygghús var utfordringen å kvalifisere seg inn i valgsettet til lokalpatrioter i Rogaland som allerede hadde funnet sine lokale
favoritter og å stå ut i en meget krevende kategori som preges av et rikt og mangfoldig kategorispråk.
Løsningen ble et visuelt univers som tolker lokalhistorien på en moderne måte, med en kommunikasjon og et system som forenkler lansering av nye varianter fortløpende. Vikingtema er ikke noe nytt i kategorien, men Rygr skiller seg ut med sin kontemporære, forenklende og bolde tolkning. En løsning som evner å skape oppmerksomhet og kommunisere de ulike variantene på avstand.
Salg av øl er lett å registrere tilbake til designets evne til å skape oppmerksomhet og prøving. Designkonseptet skulle vise seg ikke bare å bli en umiddelbar suksess lokalt i Rogaland. Men når muligheten bød seg om en distribusjon i butikker på hele Østlandet, beviste løsningen sin evne til å skape prøving blant krevende ølhunder i Oslo området også. Salget overgikk alle forventninger og slo budsjettene med over 800% de første månedene.