Sætres Beste

43041 7d4f5 original
43056 1c414 original
43059 c2a4c original
43062 6a349 original
Sendt inn av
Pakhaus
Kunde
Orkla Confectionery & Snacks AS
Orkla skulle relansere Sætres Beste, uten palmeolje. Med flere (særlig utenlandske) konkurrenter sitt inntog på markedet, ønsket de samtidig å sementere posisjonen som den ultimate premium-kjeksen for ost. Målet når vi utviklet et nytt design for denne serien var å skape klare assosiasjoner til nytelse, ost, vin og kjeks; samt matkunnskap på høyt nivå. Hvordan ser den ultimate ost&vin-kvelden ut? For å reetablere en opplevelse av dagsaktuell premium, kuttet vi ned antall designelementer, og satt igjen med to visuelle virkemidler: Ost/kjeks-bilde som den store helten, og en karakteristisk "etikett". Inspirert av renessansens matmalerier, endte vi opp med et uvanlig fotoopptak med bruk av "lysstaver" og flere minutters eksponering. Vinetiketter og ostedesign ga inspirasjon til våre "etiketter" og organiseringen av informasjon. Kvalitetsmerking av Parmesan-oster inspirerte mønsteret på sidene av pakningene. En ostemester (faktisk) har utviklet all kjeks i serien, og vi ga hennes kunnskap og tips en sentral rolle på baksidene, for å underbygge Sætre som spesialisten på komboen ost/kjeks.

Bidragsytere

  • Chad Drake
    Grafisk Design
  • Kjetil Devig
    Kreativ leder
  • Chad Drake
    Illustrasjon
  • Kjetil Devig
    Grafisk Design
  • Isidor Åstrøm
    Fotograf
  • Anne Mæhlum
    Stylist