Sånn gjør du en traktor kjent

Sendt inn av
Nova Vista AS
Kunde
Nellemann Machinery AS
I 2021 fikk vi i oppdrag av Nellemann Machinery å relansere og gjøre traktormerket Kubota kjent på det norske markedet. Selv om Kubota er et av verdens største traktormerker, har kjennskapen og kunnskapen i Norge vært begrenset. Bransjen er preget av få aktører med store markedsandeler og ekstrem merkelojalitet som går i arv. Målet til Nellemann Machinery for 2022 var å nå både landbruket og park- og anleggsbransjen, og å bidra til økt rekruttering. Nellemann Machinery ønsket dessuten å bli oppfattet som en annerledes aktør, og bli lagt merke til utover de tradisjonelle målgruppene. I 2021 etablerte vi Pilgaard Maskin, og Petter Pilgaard fungerte som representant for park- og anleggsbransjen og Kubota. Via Pilgaard Maskin fikk vi fortelle historien om at anleggsbransjen er for alle, vi fikk snakket om et traktormerke på en annerledes måte, og sørget for at folk vet hvilken traktor som gjelder. I 2022 tok vi samarbeidet videre, og utvidet det med konkurransen Traktorbryllupet, som fant heltene våre for landbruket. Med det hadde vi dekket begge målgruppene. Vi produserte innhold for begge målgruppene i video-, foto- og tekstformat, som vi publiserte i alle tilgjengelige kanaler og solgte inn til både tabloide medier og fagmedier.

Bidragsytere

  • Petter Gjelsnes
    Leder PR og innhold/Kundeansvarlig
  • Silje Bekkelund
    Prosjektleder
  • Christelle Ravneberget
    Kommunikasjonsrådgiver/tekstforfatter
  • Espen Ferbu
    Rådgiver
  • Kenneth Lauveng
    Designer