Sara Nordheim - En permanent utstilling

Sendt inn av
ANTI AS
Kunde
UNICEF Norge
Medieplassering
TV, Facebook og egne nettsider
UNICEF Norge ønsket å engasjere folk, og skape en bevegelse rundt arbeidet de brenner for. Vi valgte oss én artikkel fra barnekonvensjonen som brytes hver dag i Norge, uten at folk er klar over det: Alle barn har rett til et privatliv. Norske foreldre deler i gjennomsnitt 1165 bilder av barnet sitt innen barnet er 12 år. De samme foreldrene var de vi ville nå med budskapet vårt, og vi valgte det stedet der mye av delingen har funnet sted: På Facebook. For å konkretisere hvor mye 1165 bilder er, lot vi en 12 år gammel jente få se alle bildene av henne som ligger åpent permanent på nett, i form av en lukket utstilling på Henie Onstad Kunstsenter. Installasjonen var i form av en tunell som ved hjelp av spesialutviklet software projiserte bildene av jenta rundt henne timet i det hun gikk gjennom. Filmen oppnådde sterkt engasjement og oppnådde et høyt antall både reaksjoner, delinger og kommentarer – som viser at vi har lykkes med å engasjere. TV2 Nyhetskanalen og God Morgen, Norge plukket også opp saken, og hjalp oss å spre budskapet.

Bidragsytere

  • Jan Tørresen
    Annet (må beskrives)
  • Tom André Engli Andersson
    Annet (må beskrives)
  • Hildegunn Holtet
    Prosjektleder
  • AURORA / Petroleum Records
    Annet (må beskrives)
  • Kristin Holst Grimstad
    Konsulent
  • Fullstakk
    Annet (må beskrives)
  • Sigve Aspelund
    Annet (må beskrives)
  • Caroline Werring
    Annet (må beskrives)
  • Hege Svendsberget
    Annet (må beskrives)
  • Martin Iversen
    Annet (må beskrives)
  • Daniel André Antonsen
    Annet (må beskrives)
  • Sollin Sæle
    Annet (må beskrives)
  • Void
    Annet (må beskrives)
  • Pxlr
    Annet (må beskrives)
  • Per Berge Moe
    Annet (må beskrives)
  • Kristoffer Eidsnes
    Grafisk Design
  • Per Erik Jarl
    Annet (må beskrives)
  • Christian Hygen
    Annet (må beskrives)