SAS Bergen Oslo

25627 6c596 original
Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
SAS
Medieplassering
Avis: Bergens Tidende
SAS ønsket å fortelle bergenserne at de skulle utvide til 18 daglige avganger mellom Bergen og Oslo. I kommunikasjonen var det viktig å ha minst mulig fokus på Oslo, og tilsvarende mye på landets moralske hovedstad; Bergen. Løsningen ble å fortelle om det nye rutetilbudet på forsiden av Bergens Tidende for deretter å følge opp med 18 forskjellige tips inne i avisen om hva bergensere kan finne på i Oslo. Den aktuelle dagen hadde SAS et event på Festplassen i Bergen, hvor det ble delt ut 1000 aviser til morgentravle bergensere. Det ble meldt om at folk gjennomgående leste annonsene før det redaksjonelle innholdet. Og at de humret underveis.

Bidragsytere

  • Hans Christian Grønn
    Tekstforfatter
  • Jan Cato Tangen
    Art Director
  • Fred Kihle
    Konsulent
  • Elisabeth Skogen Helland
    Prosjektleder
  • Elisabeth Strand
    AD-assistent
  • Marianne Orderud
    Ansvarlig hos kunde
  • Jo Espen Johansen
    Kreativ leder