SAS You'll never fly alone

25831 d4c57 original
Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
SAS
Medieplassering
Dagblad Magasinet
SAS sin markedsføring retter seg i hovedssak mot folk som flyr ofte. Derav kommunikasjonsplatformen “We Are Travelers”. I forbindelse med det tette kamp-programmet i Premier League i julen, ønsket SAS å snakke til fotballinteresserte som flyr til England for å se fotball i juleferien. Ved å spille på kunnskap om og kjærlighet til sporten, ønsket SAS å styrke sin posisjon som det prefererte flyselskapet for fotballfans som reiser utenlands for å se favorittlagene sine. Vi lagde derfor en annonse som rettet seg mot alle som har fotball som religion – uavhengig av trosretning. Headingen skulle fange leserens blikk og gi umiddelbare fotballassosiasjoner, og brødteksten – som var skrevet i en julekontekst – skulle tydeliggjøre hvor ekstremt viktig fotball er for veldig mange. Og ikke minst hvor viktig det er å oppleve kampene live i de respektive fotballkatedralene rundt om i England.

Bidragsytere

  • Hans Christian Grønn
    Tekstforfatter
  • Jan Cato Tangen
    Art Director
  • Fred Kihle
    Konsulent
  • Elisabeth Strand
    AD-assistent
  • Elisabeth Skogen Helland
    Prosjektleder
  • Marianne Orderud
    Ansvarlig hos kunde
  • Jo Espen Johansen
    Kreativ leder