Sats Identitet

50003 90e23 original
Sendt inn av
Bold
Kunde
Sats
Medieplassering
2018
Sats er Nordens største treningskjede, med ca. 600.000 medlemmer og 220 treningssentre i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Ved oppstart av prosjektet hadde Sats forskjellige identiteter og navn i sine respektive markeder (SatsElixia i Norge, Sats i Sverige og Elixia i Finland). Pga. dette var identiteten uklar og fragmentert, og Sats ble ikke oppfattet som en premium treningskjede. Vår oppgave var å re-brande Sats til å fungere som en klar premium merkevare på tvers av eksisterende markeder, og for fremtidig ekspansjon til nye markeder. Den nye identiteten måtte fungere både med navnene Sats og Elixia ved et navneskifte (fra 01.01.19 heter det Sats i alle markeder utenom Finland hvor det heter Elixia). For å løse navneutfordringen og styrke Sats sitt merkevareløfte «making the Nordic people healthier and happier», skapte vi et designkonsept hvor vi visualisere bevegelsen og energien som oppstår når man trener gjennom dynamisk typografi, brand foto og UX. Typografien er tegnet i en serie med vekter som kan tilpasses treningsformene, og kan være unike for din måte å trene på. Som en del av prosjektet har vi designet hele merkevareopplevelsen, inkludert de nye treningsstudioene med et nordisk uttrykk og grafiske elementer som utstråler energi og bevegelse.

Bidragsytere

  • Roar Sager
    Kreativ leder
  • Bendik Høibraaten
    Grafisk Design
  • Derek Ercolano
    Grafisk Design
  • Hanne Rognstad Østenfor
    Konsulent
  • Line Fjærvoll
    Prosjektleder
  • Øyvind Nordbø
    Annet (må beskrives)
  • Simon Skreddernes
    Fotograf
  • Thomas Ekström
    Fotograf
  • Gaute Sandal
    Ansvarlig hos kunde
  • Preben Karlsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Göran Söderström
    Annet (må beskrives)
  • Emilia Kluscznenzczneko
    Annet (må beskrives)