Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I over 100 år har Bergans beskyttet mennesker fra vær og vind, fra ekspedisjoner med Amundsen i 1911 til Cecilie Skog i 2021. Bergans eksisterer for å gi folk store naturopplevelser, men når menneskeskapte klimaendringer truer naturen får Bergans ikke bare en oppgave med å beskytte menneskene fra naturen, men også naturen fra menneskene. Årstidene er i fare, vinteren blir alt kortere og det skaper store dominoeffekter for hele biosfæren.<br /><br />«Save the seasons» ble mye mer enn bare en kampanje, det ble et internt mantra for å lede an og inspirere til en bærekraftig fremtid. Å redde sesongene er ikke et markedsføringsstunt, det er den kampen Bergans skal kjempe i mange år fremover. Fordi uten sesongene er naturen slik vi kjenner den idag borte.<br /><br />Det som startet som en kampanje vokste til å bli en integrert del i hele merkevaren, fra hvem Bergans er, til hva de ønsker å ta med kundene på. Målsetningen om å verne om sesongene ble tatt ut i alle flater i – film, nettsider, design, typografi, i butikken, på klærne og turproduktene, i kataloger, annonser og markedsmateriell. Det har blitt til det viktigste Bergans gjør for å nå målet om å bli det mest bærekraftige utendørsmerket i verden.