Scandic Lerkendal - Bygd for Ideer DM

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Scandic Hotels Norge
I august 2014 åpnet hotellet Scandic Lerkendal i Trondheim. JCP Ignite fikk oppdraget med å utvikle kommunikasjonskonseptet. Konseptet ble "BYGD FOR IDEER", der Scandic Lerkendal skulle posisjoneres som en arena for ideutvikling, kreativitet og innovasjon. For det nye kongressanlegget var bedriftsmarkedet i Trondheim og omegn den viktigste målgruppen. Scandic Hotels hadde satt en målsetning om å sikre hele 100 millioner kroner i booking av seminarer, eventer og kongresser før hotellets åpningsdato 5. august 2014. Vi iverksatte konseptet gjennom et helhetlig B2B-løp med kreative kommunikasjonstiltak mot et stort antall bedrifter. Sentralt i kommunikasjonen stod tre direktemarkedsføringstiltak: 1) En gløgg jule-DM. Vi sendte ut en jule-DM med gløgg til 230 bedrifter, med budskapet ”Kom til Scandic Lerkendal og bli enda mer gløgg!” 2) En post-it-tårn-DM. Til 500 bedrifter over hele landet sendte vi en DM designet som en miniversjon av hotellet, med post-it-lapper. Tårnet vil få sin naturlige plass på pulten din. Begge DM-ene ble fulgt opp av direkte telefonsamtaler fra Scandics salgsteam. 3) Et ladetårn for mobil og PC designet etter hotellet, plassert blant forretningsreisende på Værnes Lufthavn. Tårnet ble stående i seks uker, i peak season for booking av seminarer. Tiltakene skapte en effektiv salgskampanje for hotellet, som også viste seg å være vellykket. Scandic Lerkendal nådde målsetningen på 100 millioner kroner.

Bidragsytere

  • Henrik Juel Teige
    Konsulent
  • Kim Reksten Grønneberg
    Konsulent
  • Milena Bech
    Prosjektleder
  • Kristine Nergaard
    Art Director
  • Mari Krokan
    Tekstforfatter
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Espen Hornburg
    Art Director
  • Jasper Wiese
    Grafisk Design
  • Mia Marcinko
    Grafisk Design
  • Morten Hammer
    Ansvarlig hos kunde