Scandic Lerkendal - Escape the Room

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
Scandic Hotels
Scandic Hotels åpnet Norges største konferansehotell i Trondheim i august 2014. JCP Ignite utviklet kommunikasjonskonseptet for det nye hotellet. Med utgangspunkt i Trondheims status som Norges største kunnskapsby, med innovasjons- og forskningsmiljøer som NTNU, Sintef, Enova m.fl., utviklet vi konseptet "Bygd for ideer". Vi skulle posisjonere konferansehotellet som en arena der bedrifter kan komme å tenke nytt. For å sette strategien ut i live og spre kunnskap og kjennskap til hotellet i lokalbefolkningen på en morsom og engasjerende måte, utviklet vi gerilja/event-konseptet "Escape the Room". En replika av et Scandic-hotellrom ble satt opp på to strategiske plasser i Trondheim; blant studentene på NTNU og i sentrum. Hotellrommene var satt opp som rebuser, der formålet var å løse oppgaver raskest mulig innenfor makstiden på fire minutter. Budskapet: "Er du Trondheims smarteste?" Det vanket spennende premier for deltakerne, samt et helgeopphold på Scandic for vinnerne. Stuntene skapte stor oppmerksomhet og engasjement. Det ble lange køer av deltakere, med ventetid på opptil 45 minutter. Vi oppnådde maksimalt antall gjennomføringer på 320 ila to dager, med over 25.000 som kom for å se på. Tiltaket ble godt spredd i sosiale medier, og vi fikk levendegjort kommunikasjonsstrategien på en morsom måte.

Bidragsytere

  • Henrik Juel Teige
    Konsulent
  • Kim Reksten Grønneberg
    Konsulent
  • Milena Bech
    Prosjektleder
  • Kristine Nergaard
    Art Director
  • Mari Krokan
    Tekstforfatter
  • Jarle Wathne Johansen
    Grafisk Design
  • Just Cruzin' Production AS
    Annet (må beskrives)
  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Espen Hornburg
    Art Director