Science of Stupid

Sendt inn av
Trigger AS
Kunde
National Geographic Channel Norge
Medieplassering
Facebook. Sponset i kampanjeperioden for å bygge moment opp mot eventet og høy spons rett etter eventet for å styre interessen til å se på premieren.
National Geographic Channel er viden kjent verden over, men få nordmenn vet at de har tilgang til kanalen, eller hva som vises der. I forbindelse med lanseringen av Håvard Lilleheie som ny programleder for serien Science of Stupid, var det viktig å få folk og medias oppmerksomhet for serien og kanalen. Strategien vår var dermed å lage noe så spektakulært at selv de store mediekonkurrentene våre ikke kunne la være å gi oss dekning, samtidig som stuntet var tett på programkonseptet. Konseptet ble å lansere Håvard Lilleheie som Norges aller første levende kanonkule, i et event på selveste fredag den 13.! I tiden frem til eventet bygde vi opp historien på Facebook og Nat Geo-bloggen, hvor vi snakket om hva som skulle skje og hvorfor ting kunne gå galt. Vi viste også videoer fra byggingen av kanonen og testingen. Science of Stupid samlet flere hundre mennesker utenfor Østbanehallen en fredags ettermiddag i strålende solskinn for å se Norges første levende kanonkule. VGTV, DBTV, P4 og TV2 dekket sendingen live, i tillegg til bred dekning i riks- og regionalmedier både før, under og etter eventet. Kampanjen hadde en reach på 5 millioner og seertallet økte med 88% sammenlignet med forrige sesonggjennomsnitt.

Bidragsytere

  • Thomas Barrie
    Konsulent
  • Mari Siljeholm
    Annet (må beskrives)
  • Max Berg
    Annet (må beskrives)
  • Karoline Bye Olerud
    Prosjektleder
  • Martine Fonstad-Smith
    Annet (må beskrives)
  • Bjørnar Thorsen
    Art Director