Scream Challenge

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Geox
Medieplassering
YouTube, Facebook
Medalje
Gullblyanten 2013
Diplom, Film
Bakgrunn: Geox sponser RedBull sitt Formel 1 med 4 ganger verdensmester Sebastian Vettel i spissen. De produserer spesiallagde racing sko som sjåførene i teamet bruker. Oppgave: Bruke Formel1 sponoratet til å promotere Geox sin høst- vinterkolleksjon. Kampanjen: Resultatet ble et «game show»-aktig event, hvor ti personer fikk muligheten til å vinne hele høst- og vinterkolleksjonen til Geox. Det var bare én betingelse, de måtte sitte på en runde med Formel 1 førerne i racing-modifiserte Infiniti M37S biler – uten å skrike. For hvert skrik de ga fra seg, mistet de et par sko. For å skape blest om eventet rekruterte vi deltagerne gjennom butikker i Tyskland. Vi lagde promotsnutter hvor Sebastian Vettel oppfordret folk til å delta -om de turte. Selve eventet ble dekket av nasjonal og international presse. I tillegg ble eventet ble filmet og sluppet på YouTube og Facebooksiden til Geox. Filmen spredte seg raskt på racing relaterte blogger og web sider, fikk over 1 million views i kampanjeperioden og ble bla. oktobers nest mest sette film på YouTube i Italia.

Bidragsytere

  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Acne
    Regissør
  • Sverrir Brynjolfsson
    Grafisk Design
  • Arnar Lindal Halldorsson
    Grafisk Design
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Jannicke Platou
    Prosjektleder