Sett spillerfaring på CVen

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Manpower
Medieplassering
Snapchat, YouTube, Twitch, OOH (digitale boards) + gerilja
71.000 unge står uten høyere utdanning, og utenfor arbeidslivet. De tilhører den «fortapte generasjonen». Mange av dem har hull i CVen - et hull som er vanskelig å redegjøre for når de søker jobb. Hva har de drevet med? Mange av dem har faktisk gamet. Gaming er Norges mest populære hobby, men blir ofte omtalt som et samfunnsproblem. Forskning viser imidlertid at dataspill trener opp positive kognitive og sosiale egenskaper som lar seg overføre til jobb. Med andre ord: Spillerfaringen kan være nyttig i arbeidslivet! Når Manpower skulle nå frem til unge, tok de tak i dette, og lanserte kampanjen «Sett spillerfaring på CV’en». De startet med å endre registreringsskjemaene sine, så alle som oppretter profil hos Manpower blir eksponert for spillerfaring som et element på lik linje med Arbeidserfaring, Språk eller Referanser. Samtidig trente de alle sine rekrutterere til å gjenkjenne gaming-skills som kunne overføres til jobblivet. I kampanjen fikk spillkarakterer bryne seg på roller i arbeidslivet for å vise frem de overførbare egenskapene. Den ble delt på Snapchat, som pre-rolls før gaming-videoer på YouTube, på boards i bybildet og på streaming-kanalen Twitch.

Bidragsytere

  • Runar Wiksnes
    Konsulent
  • Margrethe Geelmuyden
    Annet (må beskrives)
  • Mads Bergstrøm
    Art Director
  • Camilla Lunde Gabrielsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Per Øyvind Weum
    Annet (må beskrives)
  • Bjørn Salte
    Webutvikling
  • Marius Hanstad
    Tekstforfatter
  • Torstein Raabye Haugen
    Webutvikling
  • Magnus Lunde Engen
    Grafisk Design
  • Sven Fossum
    Ansvarlig hos kunde
  • Igor Rouddenko
    Annet (må beskrives)
  • Nikolai Lockertsen
    Illustrasjon
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)