SHARING. Konsept og kommunikasjonsløsninger for stand på messe

Sendt inn av
Melvær & Lien
Kunde
Total E&P Norge AS
TOTAL er Frankrikes statlige olje- og gasselskap, og har vært tilstede på den norske kontinentalsokkelen siden den ble åpnet. Det er likevel få som vet at selskapet er en av de største utenlandske aktørene på sokkelen. Selskapet skal utvikle nye felt, og ønsket å fortelle mer om seg selv for å kunne rekruttere flere ansatte. Vår oppgave var å skape rom for dialog med interessenter på TOTALs stand under Offshore Northern Seas (ONS), den internasjonale energimessen som arrangeres i Stavanger. Konseptet som ble utviklet het ”Sharing”, fordi selskapet deler historier om seg selv. Elementet som skulle få folk inn på standen var en 4,80 meter lang interaktiv skjerm. Skjermen ble spesialdesignet og produsert til dette formålet. På skjermen finnes kuber som besøkende kan vende på, og hver side har informasjon i form av tekst, film, bildeslideshow eller animasjon. Historiene som fortelles handler også om hvordan selskapet deler – med samfunnet og med bransjen. Det ble i tillegg laget en brosjyre som besøkende kunne få med seg. Selskapet opplevde et mye større antall besøkende på standen enn tidligere år. Den interaktive skjermen skapte stor oppmerksomhet og fungerte som en utmerket ”icebreaker” for de TOTAL-ansatte på standen.

Bidragsytere

  • Sissel Gorset
    Prosjektleder
  • Tone Michaelsen
    Art Director
  • Line Grønhaug
    Tekstforfatter
  • Andreas Lien
    Konsulent
  • Andreas Melvær
    Art Director
  • Kristine Pedersen
    Webdesign
  • Kart Bertil Wiborg
    Webdesign
  • Arkidea
    Annet (må beskrives)
  • Bico
    Annet (må beskrives)
  • GDM
    Annet (må beskrives)