Si det høyt!

Sendt inn av
TRY
Kunde
Helsedirektoratet
Medieplassering
TV, web-TV, sosiale medier
Helsedirektoratet har tradisjon for å kjøre antirøykekampanjer rundt nyttår hvert eneste år. Det ønsket de også i år. Kanskje ikke så rart siden 150-200 tusen nordmenn har røykeslutt som nyttårsforsett. Utfordringen er at kun 3-4 % av de som forsøker, klarer det. Vi overbeviste Helsedirektoratet om å droppe skremselsbildene og isteden gi de som ønsker å slutte en ekstra hjelp. Hva hvis vi ga bort tv-tiden til noen av disse personene? Et vanlig tips er å fortelle at man skal slutte til mange, å si det høyt! På den måten vil man føle litt ekstra press, kanskje akkurat det lille ekstra presset som gjør at man klarer det. Filmene i seg selv ble også små historier som motiverte andre i samme situasjon. Det ble også opprettet en egen Facebookside hvor de som ønsker å slutte kan få tips og støtte fra andre i samme situasjon. Og alle som stod frem i filmene, ble heiet litt ekstra på via denne siden. Fra denne siden ble det også rekruttert personer til filmene. Kombinasjonen sosiale medier, bannere, web-tv og tradisjonelt tv viste seg å være kraftfullt. Vi anbefaler juryen å gå inn på Facebooksiden (Slutta – din røykeslutt) og se hvordan de ulike elementene er knyttet tett sammen. Kampanjen pågår fortsatt.

Bidragsytere

  • Jens Ramborg
    Fotograf
  • Øystein Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Karin Lund
    Art Director
  • Storyline Studios
    Annet (må beskrives)
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Cathrine Klem, produksjonsleder
    Produksjonsbyrå
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Stina Katrine Bakken
    Casting
  • Hugo Hageman Føsker
    Producer
  • Andreas Bombom Lisberg
    Regissør
  • Martin Hogsnes Solvang
    Fotograf
  • Nina Utheim, produksjonsleder
    Produksjonsbyrå
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)
  • Ola-Markus Oma Lisberg
    Casting