Sigrid Pfanzelter

RPVD Vkq B SR KF 05 BIG
RPVD Vkq B SR KF 05
RPVD Vkq B SR KF 052
RPVD Vkq B SR KF 053
RPVD Vkq B SR KF 054
RPVD Vkq B SR KF 055
RPVD Vkq B SR KF 056
RPVD Vkq B SR KF 057
RPVD Vkq B SR KF 058
RPVD Vkq B SR KF 059
RPVD Vkq B SR KF 0510
RPVD Vkq B SR KF 0511
RPVD Vkq B SR KF 0512
RPVD Vkq B SR KF 0513
RPVD Vkq B SR KF 0514
RPVD Vkq B SR KF 0515
RPVD Vkq B SR KF 0516
RPVD Vkq B SR KF 0517
RPVD Vkq B SR KF 0518
RPVD Vkq B SR KF 0519
RPVD Vkq B SR KF 0520
RPVD Vkq B SR KF 0521
RPVD Vkq B SR KF 0522
RPVD Vkq B SR KF 0523
RPVD Vkq B SR KF 0524
RPVD Vkq B SR KF 0525
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4635
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4646
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4705
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4726 2
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4778
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4843
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa 4845 riktig
RPVD Vkq B Inger Marie Grini Studio P Renaa4799
RPVD Vkq B kaffekopp sirkus renaa 1
Sendt inn av
Studio Pfanzelter
Kunde
Sirkus Renaa
Stavangers nye kulinariske møteplass er som et levende sirkus! Sven Erik Renaa skulle starte et nytt sted i Stavanger. Et lokalet med sjokoladefabrikk, gelato-produksjon, bakeri, konditori, pizzeria, restaurant og bar. Navnet gir umiddelbare assosiasjoner. Det er positivt, fylt med energi, det er fargerikt, lekent, men det er også forbundet med en stram presisjon og nøyaktighet. Det er kombinasjonen mellom en leken og organisk strek mot de stramme strukturene som i sum utstråler raushet, kvalitet og yrende matglede. Jeg ville lage en identitet som ikke bare oste kvalitet og håndverk, men som også sprer glede, energi og synlighet. Å få inn farger var et førende premiss for utviklingen av designet fra start. Det er kombinasjonen av godt håndverk, presisjon og kvalitet som gjør at lek og galskap fungerer veldig fint. Det måtte bli et håndtegnet sirkustelt og sammen med karakteristiske, brede striper i sterke farger, håndlagde illustrasjoner, lek med typografi og en gjennomtenkt tone of voice blir identiteten fleksibel og rik. Pakningsdesignet er en forlengelse av identiteten, og blir en viktig identitetsmarkør der den sprader rundt i byen. Det ble laget to linjer for take-away. En lettbeint og leken for pizza, kaffe, møtemat og is, mens kakeeskene er et smykke i seg selv, mer nedtonet og elegant, noe som også fungerer som gaveesker for søtsaker som kaker, macroner, sjokoladeplater og konfekt.

Bidragsytere

  • Jannicke Øiaas
    Strategisk rådgivning
  • Trine-Lise Giske & Celin Trana
    Interiør arkitekter
  • Lucia Cantu Artigas
    Designer
  • Kine Ugelstad
    Illustratør
  • Jonny Fladby
    Produksjon
  • Sigrid Pfanzelter
    Kreativ Leder