Silence of the blogs

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Mondelez Norge / Freia
Medieplassering
Facebook og blogger
Freias nye kommunikasjonskonsept lyder "Ta den gode tiden tilbake". Måten vi lanserte dette konseptet var ved å la to av Norges mest kjente bloggere forsvinne helt fra radaren. Fra og med torsdag 12. januar Kl 23:59 fikk ikke Caroline Berg Eriksen eller Lene Orvik lov til å røre verken blogg, Instagram, Facebook eller Snapchat. I stedet ble de sendt på hvert sitt lille oppdrag der de skulle ta den gode tiden tilbake - uten å dokumentere noe som helst (det gjorde vi). Forsvinningsnummeret skapte masse spekulasjoner spesielt blant bloggernes følgere, men også VG registrerte det snodige fraværet. Etter fem dager slapp Caroline Berg Eriksen og Lene Orvik hver sin dokumentarfilm om de fem dagene offline, som forklarte fraværet. Berg Eriksen ble samme dag intervjuet på God morgen, Norge, og over 200 000 nordmenn så de to dokumentarfilmene i løpet av en uke. Samtidig målte vi bloggernes produksjon av stresshormoner før og etter eksperimentet.

Bidragsytere

  • Christian Hygen
    Tekstforfatter
  • Per Erik Jarl
    Art Director
  • Lars Istre
    Konsulent
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • SMFB
    Reklamebyrå
  • Monica Paulsen Ygre
    Ansvarlig hos kunde
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Tinagent
    Produksjonsbyrå
  • Sigve Aspelund
    Regissør
  • Magnus Nordstrand
    Filmfotograf
  • Marius Aaserud
    Annet (må beskrives)
  • Helge Bodegaard
    Lyd
  • Elisabeth Nøstvik
    Producer
  • Postmenn
    Annet (må beskrives)
  • Christian Raae
    Annet (må beskrives)
  • SMFB Engine
    Annet (må beskrives)
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Nils Apeland
    Annet (må beskrives)
  • Bedre Kommunikasjon
    Annet (må beskrives)
  • Anders Jensen Farner
    Ansvarlig hos kunde
  • Emanuel Gävert
    Ansvarlig hos kunde
  • Elise Fischer
    Annet (må beskrives)