Sjel = Soul

Sendt inn av
Hyper
Kunde
Kia Motors Norge AS
Medieplassering
Lokalaviser over hele Norge
Kia hadde fått inn et stort antall sorte og grå Soul El på lager som vi fikk i oppgave å selge. I og med at dette var toppmodellen Exclusive måtte vi spille på noe annet enn pris. Istedenfor løp og kjøp, valgte vi å gå for ro og fred. I en elbil du glir lydløst avsted i. Noe som er balsam for sjelen og godt for både kroppen og miljøet. I annonsene byttet vi ut ordet sjel med et bilde av bilen Soul i de kjente ordtakene: 1. Ro i sjela 2. Balsam for sjela 3. Godt for kropp og sjel Målgruppen fikk en akkurat stor nok nøtt å knekke til at annonsene fikk bra stoppeffekt og mye større oppmerksomhet enn tidligere taktiske annonser fra KIA. Med 400 bestilte biler på under fire uker har salget også gått veldig bra.

Bidragsytere

  • Frank Nystuen
    Tekstforfatter
  • Anders Von Krogh
    Konsulent
  • Marianne Råge
    Ansvarlig hos kunde
  • Gro Helen Storedal
    Prosjektleder
  • Jørgen van Santen
    Art Director