Sjetil bestemmer

57560 72c9c original
57563 d18b1 original
57566 abdb9 original
57569 dae58 original
57572 57f57 original
Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Norsk Tipping
Medieplassering
TV2, TV Norge, TV3, utendørs, Sosiale medier, stunt
Høsten 2019 lanserte Lotto kampanjen «Sjetil bestemmer». Som nr 53 på konseptet «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer» er det alltid forventninger til at Lotto leverer en reklamefilm. Men denne gangen ønsket Lotto seg en kampanje som kunne fungere på flere flater og kanaler, over lengre tid. De ville ha noe som engasjerte og noe som viste at Lotto som merkevare også kan treffe de litt yngre målgruppene. I tillegg til klassiske reklamefilmer på tv ble det laget filmer til sosiale medier og Sjetil har blant annet gått inn som sponsor av Farmen Sjendis. Det ble gjort flere stunt som tok kommunikasjonen ut i den virkelige verden: Skiltet på Saga Kino ble til Saga Sjino, Din Kjøreskole i Drammen folierte om biler til Din Sjøreskole, Kjelsås stasjon ble Sjelsås stasjon og Coop produserte 200 000 pakker med Sjøttdeig av sjylling. (Stuntene og kampanjen genererte utallige poster i Sosiale medier, presse-omtale, meninger og debatter om det norske språk. Språkrådets holdning til det hele var at all prat om språket vårt ønskes velkommen). Men viktigst av alt: Lottomillionærer er fortsatt ikke som andre millionærer.

Bidragsytere

  • Christian Lauritzen
    Art Director
  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Kjetil Skogly
    Konsulent
  • Einar Film og Fortellinger
    Produksjonsbyrå
  • Aksel Hennie
    Regissør
  • Guri Neby
    Producer
  • Thomas Eklo Skaara
    AD-assistent
  • Tom Lenartowicz
    AD-assistent
  • Ole Jakob Skattum
    AD-assistent
  • Shortcut Oslo
    Annet (må beskrives)
  • Verdens sterkeste mann
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Evensen
    Klipp