Sjetil bestemmer

57539 6222d original
Sendt inn av
T/A POL
Kunde
Norsk Tipping
Medieplassering
TV2, TV Norge, TV3, utendørs, Sosiale medier, stunt
Høsten 2019 var det duket for prosjekt nummer 53 på konseptet «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer». Men denne gangen ønsket Lotto seg en kampanje som viste at Lotto også kunne treffe og engasjere de yngre målgruppene. Samtidig som den for all del også måtte engasjere de som hadde fulgt konseptet igjennom 28 år. Og i det tallet, i den lyden, lå kimen til ideen. Sjueåtte år. Ingenting engasjerer det norske folk som språket vårt. Alle har et, og alle mener noe om det. En liten lyd, et lite sj, viste seg å være nok til å romme store skilt, sponsorater, biler, baner – og sjyllingsjøttdeig. Stuntene og kampanjen genererte utallige poster i Sosiale medier, presse-omtale, meninger og debatter om det norske språk. Unge som gamle – meningene var... mange. Da Sjetil-iideen oppstod tok vi kontakt med Språkrådet. Deres holdning til det hele var: All prat om språket vårt ønskes hjertelig velkommen. Debatt er stas!

Bidragsytere

  • Aksel Hennie
    Regissør
  • Christian Lauritzen
    Art Director
  • Guri Neby
    Producer
  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Kjetil Skogly
    Konsulent
  • Einar Film og Fortellinger
    Produksjonsbyrå