Skikkelig brysom

Q Wmv GOLE Brysom top image 5
Q Wmv GOLE Featured brysom
Q Wmv GOLE Brysom team
Sendt inn av
R8 Edge
Kunde
Telemark Røde Kors
Røde kors har over tid opplevd nedgang i både i frivillig engasjement og antall støttemedlemmer. Denne trenden ville de snu, og etter omfattende innsiktsarbeid og intervjuer med aktive medlemmer, sto en fellesnevner tydelig fram: Dette er folk som bryr seg! Alle som én! Vi foreslo å spille på dette og introduserte begrepet “Skikkelig brysom”.<br /><br />Bryr du deg, må det være lov å si at du per definisjon er en brysom person. Akkurat som en som gjerne hjelper til, betegnes som hjelpsom. Likevel har ordet brysom fått en annen betydning. Og er du skikkelig brysom er det slettes ikke positivt. Eller?<br /><br />Vi mente tiden var inne for å snu dette trill rundt, samtidig som det ville gi stoppeffekt og skape oppmerksomhet. Vi ville fortelle at det å være brysom er det beste du kan være. Og er du skikkelig brysom, eller – mer presist – brysom på den skikkelige måten, er det enda bedre!<br /><br />Kampanjen ble kjørt på Facebook, Snapchat og Youtube og skapte trafikk til kampanjesiden på skikkeligbrysom.no. Der ligger Brysomhetstesten, 3 enkle spørsmål med svaralternativer. <br /><br />Og det har hatt effekt! Telemark Røde Kors har økt antall nye frivillige med hele 300 % i kampanjeperioden, sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.<br /><br />https://skikkeligbrysom.no/

Bidragsytere

  • Thomas Flogstad
    Kreativ Leder
  • Jan Georg Iversen
    Tekstforfatt
  • Sten Moe
    AD / Kreatør
  • Nora Thulin Johannesen
    Prosjektleder / Rådgiver
  • Espen Grimsgaard
    Digital Leder / Utvikler
  • Arnt Olav Enger
    Fotograf / Klipp
  • Frida Ånnevik v/ Pernille Torp-Holte
    Manager
  • Bjørn Runar Foss Sodeland
    Kommunikasjonsrådgiver