Skilpaddeløpet

Sendt inn av
SMFB
Kunde
TINE
Medieplassering
YouTube
I ostehylla finnes det produkter som ikke kan kalle seg ost, men som må nøye seg med navn som «revet», «topping», «pizzablanding» og «økonomipakning». Dette er produkter som i motsetning til TINE Revet ost, ikke er 100 prosent ekte ost. 2⁄3 av norges befolkning er lykkelig uvitende om forskjellen. Folk tror de alltid topper lørdagspizzaen med ekte vare, dermed blir sjokket stort når de for første gang hører om “ost”. Så for å fortelle at du kan unngå den uekte osten ved å kjøpe TINE Revet ost – lagde vi webannonser hvor vi fikk sagt at det var ekte ost skikkelig mange ganger. Annonsene plasserte vi foran filmer på Youtube, og de ledet inn til en kampanjeside på tine.no med en mockumentary og mer info om ekte ost. Selv om målet ikke var å få folk til å se mange minutter med skilpaddeløp, har folk latt seg begeistre. Gjennomsnittlig visningstid på de skippbare annonsene er hele 77%!

Bidragsytere

  • Sveinung Arnestad
    Art Director
  • Pia Ølstad
    Art Director
  • Lars Istre
    Konsulent
  • Lasse Polmar
    Konsulent
  • Diana Jandl von Hall
    Prosjektleder
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • Christian Raae
    Annet (må beskrives)
  • Simon Karlsson
    Annet (må beskrives)
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)
  • Kaja Gilje Sekse
    Annet (må beskrives)
  • Anni Othilia Eliassen
    Annet (må beskrives)
  • Nina Callenås
    Prosjektleder
  • Håvard Svennungsen
    Grafisk Design
  • Arild Frölich
    Regissør
  • Henriette L Carlsen
    Producer
  • Madicken Langvad
    Producer
  • Nina Adelaide Adolfsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Nina Skotte
    Ansvarlig hos kunde