Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Det norske elbilmarkedet er spesielt. Kunder betaler tusenvis av kroner, flere år i forveien, for å få lov til å sette seg på en liste, for å få lov til å kjøpe bilen når den en gang kommer, lenge før de har sett den. Vel og bra for bilforhandlere, helt til hemmelighetskremmeri og utsatte lanseringsdatoer begynner å tære på tålmodigheten til de som venter på den.
Dette var også bakteppet for vår kampanje og bilen med dekknavnet Skoda a-SUV Vision Iv.
Man ville skape engasjement og by på detaljer rundt en bil man ikke kunne vise frem.
Skoda Enyaq er en familiebil, og løsningen ble å engasjere de yngste familiemedlemmene (ventelistebarna) for deres tolkninger av morgendagens familie-SUV, før vi virkeliggjorde dem etter beste evne i kjent bilsjargong.
Denne kampanjen snakket til en gjeng som i utgangspunktet ventet utålmodig på avduking av bilen. Ved å aktivere barna deres, snudde vi problemstillingen. Plutselig handlet det ikke om hvordan bilen faktisk kom til å se ut, men hvordan den kunne sett ut, hvis barna deres fikk bestemme.