Skoda ENYAQ Kids Vision

Sendt inn av
TRY
Kunde
SKODA
Det norske elbilmarkedet er spesielt. Kunder betaler tusenvis av kroner, flere år i forveien, for å få lov til å sette seg på en liste, for å få lov til å kjøpe bilen når den en gang kommer, lenge før de har sett den. Vel og bra for bilforhandlere, helt til hemmelighetskremmeri og utsatte lanseringsdatoer begynner å tære på tålmodigheten til de som venter på den. Dette var også bakteppet for vår kampanje og bilen med dekknavnet Skoda a-SUV Vision Iv. Man ville skape engasjement og by på detaljer rundt en bil man ikke kunne vise frem. Skoda Enyaq er en familiebil, og løsningen ble å engasjere de yngste familiemedlemmene (ventelistebarna) for deres tolkninger av morgendagens familie-SUV, før vi virkeliggjorde dem etter beste evne i kjent bilsjargong. Denne kampanjen snakket til en gjeng som i utgangspunktet ventet utålmodig på avduking av bilen. Ved å aktivere barna deres, snudde vi problemstillingen. Plutselig handlet det ikke om hvordan bilen faktisk kom til å se ut, men hvordan den kunne sett ut, hvis barna deres fikk bestemme.

Bidragsytere

  • Lars-Kristian Harveg
    AD
  • Jonas Grønnern
    Tekstforfatter
  • Yngve Holtberget
    Konsulent
  • Yvonne Sollihagen
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Designer
  • Terje Johnsen
    Designer
  • Anne Birgitte Nesse
    Designer
  • Thomas H.Fuglem
    Designer
  • Tommy Lybekk
    Designer