Skoleaksjonen

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Redd Barna
Medieplassering
August 2015
Redd Barna, i likhet med mange andre organisasjoner som samler inn penger til nødhjelp, opplever at det er vanskelig å skape giverglede når det ikke er akutte katastrofer som samtidig får bred mediedekning. Samtidig vet de at skolegang er det viktigste middelet for å skape varige endringer, slik at flere barn og familier kan finne en vei ut av fattigdom. I 2015 lanserte vi derfor Skoleaksjonen, som skal være en årlig dugnad for å gi flere barn skolegang. Kampanjen går samtidig med at 60.000 norske barn begynner i første klasse. Alle mulighetene som åpner seg for disse barna, satt i kontrast mot alle mulighetene barn som ikke får skolegang mister. Denne kontrasten vår gjennomgående i alle elementer og aktiviteter. Det ble laget en film som spiller på disse forskjellene. Til den spilte vi inn en kjent norsk sang, «Da klokka klang», som fikk en ny dimensjon satt opp mot de kontrasterende bildene. I tillegg laget vi bannere, kampanjeside, annonser, artikler og annet innhold som belyste problemstillingen. Målet var å gi 20.000 barn skolegang. Det klarte vi.

Bidragsytere

  • Morten Andresen
    Tekstforfatter
  • Mattis Bentzen
    Art Director
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Heidi Holm
    Konsulent
  • Henning Brikt Andersen
    Konsulent
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Marius Gratte
    Webutvikling
  • Ronny Boysen
    Webutvikling
  • Rune Kongsro
    Fotograf
  • Harald Henden
    Fotograf
  • Standart
    Produksjonsbyrå
  • Linn Clausen
    Ansvarlig hos kunde
  • Monica Irmi Vogt
    Ansvarlig hos kunde
  • Lars & Christoffer
    Regissør
  • Miriam Eeg
    Producer
  • Storyline
    Klipp
  • Fay Wildhagen
    Musikk
  • Shortcut
    Lyd
  • Det Norske Jentekor
    Musikk
  • Håvard Byrkjeland
    Filmfotograf
  • Linn Marie Corneliussen
    Annet (må beskrives)
  • Klaus Damlien
    Ansvarlig hos kunde