Skyr - Godt med god samvittighet

Sendt inn av
MK Norway Reklamebyrå AS
Kunde
Q-Meieriene
Medieplassering
Tv2,TVnorge, TV3,
Gjøre hva: Lansere Skyr, et helt nytt produkt (som folk vet noe om). Skyr skal sloss i lettyoghurt-segmentet og Tine-Land. Selv om Skyr egentlig er et osteprodukt. Mål: Ta 10% av lettyoghurt markedet. Mk gjorde: Laget nytt kommunikasjonskonsept, Gjør det litt smartere. Bort med fjøs og Mø. Skille seg fra Tine. Inn med en mer urban og feminin kommunikasjon, mer spisset mot hovedmålgruppen. Kvinner fra ca 25-40. Hva skjedde: Tok 34% av lettyoghurt markedet etter kampanje.

Bidragsytere

  • MK Bergen reklamebyrå
    Reklamebyrå
  • Svein Roger Selle
    Konsulent
  • Britt Hege Karlsen
    Prosjektleder
  • Snorre Marthinsen
    Art Director
  • Jon Hjørnevik
    Tekstforfatter
  • Paradox
    Produksjonsbyrå
  • Swiss
    Produksjonsbyrå
  • Beathe Tangre, Paradox
    Producer
  • Gaute Hesthagen, Paradox
    Regissør