Skyskraperen

XB Qqmj El Skyskraperen presentasjonsboard
Sendt inn av
Reklamekollektivet
Kunde
Skyskraperen
En identitet som beveger seg i takt med årstidene Skyskraperen restaurant finner du på Bergens høyfjell, Ulriken, 643 meter over havet. Her spiser man i ett med naturen, omgitt av majestetiske fjell og med panoramautsikt over byen. Etter mange år som turistfavoritt var det behov for å reposisjonere restauranten for å tiltrekke seg nye målgrupper; som lokale bergensere og “foodies” fra Vestlandet. Resultatet ble store oppgraderinger og et konseptuelt løft med ny meny og identitet som endrer seg sammen med sesongene og omgivelsene. Slik inviterer restauranten til nye smaksopplevelser hver sesong, basert på moderne vrier av tradisjonelle retter. Dette ble utgangspunktet for det nye visuelle konseptet, som drar moteverdens tradisjoner med presentasjoner av sesongens trender inn i den gastronomiske verden. Identiteten presenterer mat for sesonger som motehus presenterer kolleksjoner hver sesong. Nytt tema, ny fargepalett, ny shoot, nye historier og nye lanseringer. Resultat: Et eksklusivt og lokaleksentrisk univers som hyller kvalitet og kreativitet og gir besøkende en stadig ny grunn til å oppdage lokale råvarer - sesong etter sesong. Restauranten ble fullbooket 3 måneder frem i tid etter åpningen og var dermed også en kommersiell suksess.

Bidragsytere

  • Vilde Moen Hudson
    Design / Concept
  • Paulus Syvertsen
    Design / Concept
  • Thomas Birkeland
    Creative Director
  • Susanne Svendsen
    Brand Strategy / Concept