Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Utfordring
Farmasiet.no har et mål om å hjelpe nordmenn med å ta bedre vare på huden sin. Sommeren 2022 ønsket de derfor å sette fokus på at norske menn er i verdenstoppen på hudkreft, og mye dårligere til å smøre seg med solkrem enn damer.
Observasjon
Ola Nordmann er lidenskapelig opptatt av skismøring, men særdeles lite opptatt av solkremsmøring.
Løsning
Løsningen ble «Smør deg, mann!» – en kampanje som gjennom sommeren utfordret norske menn til å bry seg like mye om huden sin, som skia sine.
Vi bygde verdens første smørebod for solkrem, sendte smørekofferter til influensere, lagde smøreskole på TikTok og var på TV, radio og i digitale flater.