Snitcher du, dør du.

45155 b1c3c original
Sendt inn av
S & B-N
Kunde
Blå Kors
Medieplassering
Plakater på busser i Oslo og Trondheim. Nasjonalt på Snapchat, YouTube, Instagram og i Messenger
Alt for mange unge blir utsatt for mobbing i Norge. Blå Kors har engasjert seg i dette med en anonym og gratis chat, der barn kan dele alt om mobbing med en trygg fagperson. Utfordringen var at få visste om tilbudet. For å skape oppmerksomhet rundt SnakkOmMobbing.no lagde vi en kampanje som fokuserte på den største utfordringen unge som blir utsatt for mobbing har; det å bli stemplet som sladrehank dersom de sier i fra eller oppsøker hjelp. For å få oppmerksomhet hos hovedmålgruppen, jenter i alderen 12-17 år, lagde vi en kortfilm om «Tara» som opplever mobbing daglig, og hvordan dette sluker henne og tankene hennes. Filmen ble kun vist på SnakkOmMobbing.no og korte teasere for filmen ble kjørt tungt i mobile kanaler som Snapchat, YouTube, Instagram og Messenger etter skoletid. Filmplakater for "Snitcher du, dør du" ble hengt opp på busser i Norges største byer. Kort vei for målgruppen å se filmen på mobilen sin når de hadde noen ledige minutter på bussen. Alle digitale annonser ledet inn til en enkel kampanjeside med kortfilmen og en tydelig knapp for å starte en anonym chat. Resultat: Økte fra 89 daglige besøk til over 2000, og mangedoblet antall chat-henvendelser.

Bidragsytere

  • Christian Bråthen-Nordland
    Kreativ leder
  • Therese Karlsen
    AD-assistent
  • Nina Bråthen-Nordland
    Prosjektleder
  • Jostein Syvertsen
    Byråproducer
  • S & B-N
    Reklamebyrå
  • Per Gunnar Økland
    Filmfotograf
  • Philm
    Annet (må beskrives)
  • Henning Reme
    Ansvarlig hos kunde
  • Jeanette Tharaldsen
    Annet (må beskrives)
  • S & B-N
    Casting
  • Christian Bråthen-Nordland
    Regissør