Snøball

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Widerøe
Medieplassering
TV2
Det er ingen andre som flyr så mange steder i Norge, så ofte som Widerøe. Likevel vurderes ikke Widerøe som et reelt alternativ for folk som skal reise i Norge, hvis ikke de skal fly et sted de vet Widerøe flyr til. Konseptet ”Hele Norge. Hele tiden” ble lansert for å øke kunnskapen til det store antallet destinasjoner og den høye frekvensen på avgangene, i tillegg til å øke preferansen for et mindre og litt annerledes flyselskap. Vinterens oppgave var å gi nytt påfyll til konseptet, og trekke frem Widerøes fordeler. På denne tiden av året er media fullt av selskaper som ønsker å ta deg til varmen. Det ville vi også, bare en litt annen varme… Filmen forteller historien om et typisk avstandsforhold, der avstanden og savnet kjennes uendelig. Det hun ikke vet, er at han allerede står utenfor, og romantikkens snøball markerer høydepunktet i filmen som beviser Widerøes oppfordring om å reise til varmen, nå som det er som kaldest. Filmen ble vist sammen med kortere taktiske filmer som promoterte vintersalget, som også ble tatt ut på bannere og i sosiale medier.

Bidragsytere

  • Torstein Greni
    Art Director
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Mirka Härkönen
    Prosjektleder
  • Charlotte Havstad
    AD-assistent
  • Vegar Angelo
    Annet (må beskrives)
  • Hanne Bruusgaard
    Ansvarlig hos kunde
  • Siw Børli
    Ansvarlig hos kunde
  • Turid Øversveen - 4 1/2
    Producer
  • Marius Holst
    Regissør
  • Martin Myhre - 4 1/2
    Produksjonsbyrå
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer