Sofasyken

Sendt inn av
Linn Therese Hope Tufteland
Kunde
Trondheim Kommune
Medieplassering
Fiktiv kampanje
Ved kommunevalget i 2007 satt hele 40% av hele den Norske befolkning godt plantet i sofakroken hjemme og ga blaffen i stemmeseddelen som hadde ankommet postkassen for lenge siden. Dette til tross for utallige oppfordringer til å bruke stemmeretten til å gjøre en forandring. Folk hørte rett og slett ikke etter. Så hva kan vi gjøre ved kommunevalget i 2011 for å få oppmerksomheten til alle disse sofasliterne? Vi begynte med å spørre oss selv, ”Hva er det alle nordmenn er ekstremt opptatt av?”. Svaret var enkelt. Sykdom og epidemier. Da Svineinfluensaen herjet verden og Norge var det ingenting som opptok folk mer. Folk oppsøkte råd og informasjon, leste om hva man kunne gjøre for å unngå det verste. Det var lange køer for å vaksinere seg og alle visste hvor mange som var rammet. For få folks oppmerksomhet skapte vi dermed ”Sofasyken” som allerede rammet 40% av befolkningen. Kampanjen er fiktiv.

Bidragsytere

  • Rikke Sofie Jacobsen
    Tekstforfatter
  • Linn Therese Hope Tufteland
    Art Director
  • Sigrid Krog Vinge
    Prosjektleder
  • Eivind Riska
    AD-assistent