Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Vår TV-hverdag har blitt en kaotisk opplevelse. Mange opplever at det er vanskelig å holde oversikten med både TV-abonnementer, dekoder, og et vell av strømmetjenester. 8 av 10 har problemer med å finne frem til det de vil se på. TV-kvelden søkes bort, rett og slett.
Strim er en tjeneste som løser problemet, ved å samle TV-kanaler og strømmetjenester på ett, oversiktlig sted. Du kan kvitte deg med dekoderen og få en enklere og rimeligere TV-hverdag. Men Strim var en utfordrer altfor få visste om.
Vi lanserte et «Søk og redning»-konsept med utgangspunkt i innsikten mange kjente seg igjen i: Vi søker oss helt bort. Og har man gått seg bort, må man reddes. Av proffer fra Strim som skjønner fortvilelsen når man bare skal finne en episode, og ender opp på feil strømmetjeneste, tom for potetgull.
Inspirert av tydeligheten til ekte redningstjenester kunne vi tillate oss en hemningsløs branding av avsender. Vi utviklet en visuell stil for filmen med effekter som eget Strim-krise-potetgull, redningsutstyr osv. som var avgjørende for å oppnå mål om høyere kjennskap.
Filmen skulle lose frustrerte seere som kjente seg igjen, til strim.no. Redningsarbeidet ga resultater: Kjennskapen økte fra 19% til 49%. Strim fikk 40.000 nye kunder på under ett år, og ble kåret til TV-leverandøren med Norges mest fornøyde kunder.