Sola Betong - En helstøpt gjeng

Sendt inn av
Oktan Stavanger
Kunde
Sola Betong
Medieplassering
Utstilling på Skur 2, Stavanger
Medalje
Gullblyanten 2010
Gull, Kommersielle tjenester
Sola Betong ville ha en identitet som bygger intern stolthet, gjør dem til en attraktiv arbeidsplass og gir dem produktsynlighet på en utradisjonell måte som slår knockout på konkurrentene. Betong oppfattes som et kaldt, hardt, maskinelt produkt, forbundet med grå byggeplasser og grov industri. Noe helt essensielt og unikt finnes hos Sola Betong som skiller dem fra andre; folkene som jobber der, samholdet og bedriftskulturen deres. Vi ville løfte frem Sola Betongs fargerike medarbeiderne, selskapets ærlige og ekte stemme. De er med rette Sola Betongs beste ambassadører og ansikt utad. Ut i fra dette kom vi opp med konseptet ’En helstøpt gjeng’. Betong er hva du gjør det til. Vi valgte å gjøre det til kunst. Vi laget hodeavstøpning av alle ansatte i selskapet, i sitt eget produkt. Slik ble de ansatte selv selskapets identitet. Profilkonseptet ble lansert for kunder, publikum og ansatte gjennom en vernissasje på Skur 2 i Stavanger. Konseptet ble så tatt ut i hensiktsmessige kanaler; nettside, eksternmagasin, Facebook og profilartikler. I møte mellom kunstformatet og betongmiljøet oppsto en fin spenning som skapte stor oppmerksomhet, både innad i bransjen og i media. 74% av de ansatte opplever økt stolthet ved å arbeide i Sola Betong. 83% av kundene erfarer bedre kommunikasjon og samarbeid med Sola Betong. De ble snart samtaleemnet på byggeplassene. Sola Betong ble snart fremsatt som bransjeinnovatør på nasjonale byggemesser og selskapet har både fått store kontrakter og et betraktelig tilsig av ansatte.

Bidragsytere

  • Anya Aasebø
    Art Director
  • Anya Aasebø
    Regissør
  • Anya Aasebø
    Grafisk Design
  • Inge Kvivik
    Tekstforfatter
  • Frode Midttun
    Konsulent
  • May-Britt Skjæveland
    Prosjektleder
  • Kulissemakeriet, Revolver og Werksemd
    Annet (må beskrives)