Solo Goodiebag-app

24910 b233a original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes AS
Medieplassering
01.03.2015
160 000 mennesker lastet ned årets Solo-app. Dette var nemlig den eneste måten man kunne skaffe seg Solos ekstremt populære stæsj. Appen fungerte som et Nav til alle Solos aktiviteter igjennom året. Den kunne nemlig kjenne igjen skjulte lydkoder gjemt i all Solos kommunikasjon, enten det var TV-reklame, Snapchat, Facebook, video-blogger, spillelister på Spotify, bannere eller live-eventer som Holmenkollsøndagen. Appen kjente igjen den skjulte lydkoden hver gang en bruker var i nærheten av en solo-aktivitet, slik at man var med i trekningen av solo-stæsj der og da. Jo flere lydscanninger, jo større var sjansen for å vinne stæsj. Brukere som ikke vant stæsj, fikk 1 $olodollar for hvert forsøk. Og med 10 $olodollar fikk man gratis Solo Brukere kunne også prøve stæsj i appens prøverom, og deretter dele selfies med stæsjet på Instagram. Hver uke trakk vi nye vinnere, og med mange og kreative brukere, fikk vi mye og bra innhold til egne kanaler. Totalt sett ble det delt over 20.000 bilder fra prøverommet, noe som førte til at 1/3 av målgruppen fikk med seg kampanjen på Instagram. Vi oppfordrer juryen til å laste ned appen.”Solo Goodiebag” i App store/ Google Play og prøve appen på en av disse. 1. https://www.youtube.com/watch?v=MzQy-bCPVD4 2. https://www.youtube.com/watch?v=960zvbKvz8w

Bidragsytere

  • Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Eivind Moe
    Konsulent
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Linda Tiller
    Prosjektleder
  • Marius Nettum
    Webutvikling
  • Sebastian Rasch
    Webdesign
  • Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Kristoffer Carlin
    Regissør
  • Mette Waaberg
    Producer
  • Pravda
    Produksjonsbyrå